Stargazertje
Nieuw lid
|
|
Ik weet het op dit moment echt niet meer. In september 2008 stond ik op ontploffen voor mijn gevoel. Ik kon gewoon echt niet meer en had zoveel lichamelijke klachten. In een gesprek met mijn werkgever heb ik het toen aangegeven en ben gelijk naar 20 uur gegaan. In oktober 2008 ben ik via de huisarts bij interne geneeskunde terecht gekomen. Ze hebben vanalles onderzocht maar niets gevonden. Omdat de huisarts het idee had dat het psychisch was ben ik naar de GGZ gestuurd. Een echte diagnose kwam er niet maar ze gaven aan dat de vermoeidheid kwam door depressies. Ik vond het niet geheel passen maar was al blij met een diagnose.
Veel behandelsessies en enorme up en downs verder verloor ik mijn baan ook nog eens aan het eind van dit jaar. Ik kan het wel begrijpen want ik heb nooit meer echt veel uren kunnen draaien door de vermoeidheid zoals ze wilden. Hierna heb ik 2 maanden thuisgezeten waar het de laatste maand echt super ging. Ok, concentratie en geheugen bleven enorm slecht maar ik had weinig klachten en ik straalde. Zodra ik echter weer een te drukke agenda had kwam de vermoeidheid weer terug en de klachten. Maar toch, het ging goed.
Per afgelopen maandag ben ik weer begonnen met werken (4 dagen 8 uur) en het ging gelijk mis. Ik kan niet meer en mijn lichamelijke klachten zoals trillen, ondanks mijn vermoeidheid toch slecht slapen, prikkelbaarheid, rillen, overgeven, uitval, megaveel spierpijn (alsof ik in elkaar ben geslagen), allerlei ontstekingen. Ook heb ik het psychisch momenteel moeilijk. Omdat ik in mijn proeftijd zit durf ik niets te zeggen, maar ik voel ook dat ik op ramkoers ben en zo niet door kan gaan. Weten jullie wat ik moet doen? Is er een test waar je mee kan testen of je CVS hebt?
|
|
| 2010-03-09 18:44:56 |
|
|
|
De hulpdiagnose CVS, bedoeld voor het selecteren van patienten voor wetenschappelijke studies, wordt gesteld als je bepaalde klachten hebt - welke, daar wordt verschillend over gedacht - en diverse mogelijke oorzaken zijn uitgesloten.
De echte vraag zal zijn of je lijdt aan de ziekte ME (myalgische encefalomyelitis = ontstekingen in hersenen en ruggenmerg, gepaard aan spierpijn). Je symptomen lijken bij ME te passen.
Je schrijft dat je allerlei ontstekingen hebt. Is daar geen medisch onderzoek naar gedaan? De ontstekingen bij ME blijven niet beperkt tot het centrale zenuwstelsel, maar kunnen in het hele lichaam voorkomen.
Een belangrijk kenmerk van ME (soms, maar niet altijd, ook vermeld als criterium voor CVS) is uitputting na een relatief geringe inspanning. Dat kan getest worden met een fietstest, zoals in het CVS/ME Centrum te Amsterdam. Een goed startpunt, omdat ook eventuele hartkwalen e.d. zo kunnen worden opgespoord.
_______________________________________ ME/CVS Vereniging
|
|
| 2010-03-11 12:26:48 |
|
|
|
Beste schrijvers, Even snel heb ik me ingeschreven op dit forum. M'n dochter van 16 jaar is 10 jaar ziek geweest, moe, misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn, etc. Sinds kort zijn we erachter dat ze de ziekte van Lyme heeft. Alle bloeduitslagen bij haar zijn goed. Alleen is er positieve lyme serologie. Het is zaak je te laten testen op de Borrelia bacterie. Borrelia IgG en IgM. Om te kijken of je antistoffen in je bloed hebt. Bij m'n dochter was eerst ook CVS gesteld. En psychisch. Groeten en succes
|
|
| 2010-04-21 17:56:03 |
|